Content

Szukaj w blogu

poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Syreny powracają.

tytuł: Głębia
autor: Tricia Rayburn
wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie/Publicat
liczba stron: 370
moja ocena: 9/10

Sięgając po drugą część serii Syreny kompletnie nie wiedziałam, czego mogę się spodziewać, ale pomimo tego liczyłam na dobrą lekturę, szczególnie, że pierwsza książka naprawdę bardzo przypadła mi do gustu.
Justine po tragicznej śmierci siostry i tajemniczych wydarzeniach w Winter Harbor wraca do normalnego życia w Bostonie. Przeprowadza się do niej jej przyjaciółka - Page, która niedawno straciła rodzinę. Dziewczyny mają razem rozpocząć rok szkolny, a później zadecydować, na jakiej uczelni będą kontynuować edukację. Niestety nie będzie to takie proste, ponieważ znów ktoś zechce namieszać w ich życiu.
Jeżeli chodzi o tę serię, jestem zdecydowanie na TAK! W naszym kraju trudno jest znaleźć książki o syrenach, nie jest ich tak wiele jak o wampirach czy wilkołakach, dzięki czemu powieści Trici Rayburn zachęcają świeżą tematyką. Lektura łączy w sobie fantastykę, romans i thriller. Autorka świetnie buduje napięcie, przez co od Głębi dosłownie nie można się oderwać. Po przeczytaniu pierwszego tomu byłam bardzo ciekawa, jak potoczą się dalsze losy Vanessy oraz czym tym razem zaskoczą mnie Syreny. Kolejna część utrzymuje dalej bardzo wysoki poziom, jest równie świetna co jej poprzedniczka. Przede mną jeszcze tylko ostatni tom, mam nadzieję, że po jego przeczytaniu z czystym sumieniem będę mogła całą trylogię zaliczyć do ulubionych.

Kiedy nadchodzi fala, masz dwa wyjścia: albo stać w miejscu i pozwolić, by obmyła Cię woda, a twoje stopy głębiej zapadły się w mokry piasek... albo możesz usunąć jej się z drogi. Odejść w głąb plaży albo całkiem ją opuścić jeśli zechcesz. Najważniejsze to nie utknąć. 

A wy czytaliście tę książkę?

27 komentarze:

  1. Chętnie sięgnę po pierwszą część :) Chyba widziałam ją w bibliotece :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech, moze u mnie tez wkrotce będzie ta ksiazka dostepna u mnie w bibliotece... Oby bo chętnie bym przeczytala :)

      Usuń
    2. U mnie w bibliotece jest, więc może i u Ciebie :)

      Usuń
  2. Nigdy nie czytałam żadnej książki, w której syreny odgrywałyby główną rolę, dlatego bardzo chętnie skuszę się na powyższą serię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w zasadzie rowniez nie, choc planuje w bliskim czasie przeczytac Bogini Oceanu ;)

      Usuń
    2. Ja jakoś nie mam żadnych uprzedzeń odnośnie syren :P Gorzej z wampirami ; /

      Usuń
  3. Czytałam pierwszą część i mimo, że nie powaliła mnie na kolana, to z chęcią przeczytam jej kontynuację ;)

    PS. Również dodałam do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem cała seria jest bardzo, ale to bardzo oryginalna :-) mam nadzieję ze uda mi się przeczytać książkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. syreny średni mnie kręcą, ale kusi mnie ten wątek kryminalistyczny... sama nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musze przyznać, że mam podobne odczucia.

      Usuń
    2. jestem fanką kryminałów, więc myśle że to wielki +

      Usuń
  6. Bardzo chcę przeczytać całą serię ; )

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie kompletnie nie przekonała pierwsza część. Bohaterka miejscami była dla mnie irytująca. To dość oryginalna książka i chyba musi po prostu przypasować do czyjegoś gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chenie przecyztam całą serie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam tą serię, jednak nigdy nie zaprzątałam sobie nią głowy. A widzę, że jednak warto. :) Nie przeczytałam ani jednej powieści, gdzie syreny byłyby bohaterkami. Znam tylko "Syrenę" Andersena. To wszystko. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpuściłam sobie tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam nadzieję, że w końcu uda mi się przeczytać tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale z chęcią ją poznam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Obiło mi się o uszy, ale nie miałam przyjemności przeczytania. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam ochotę na pierwszą część od dawna, ale jakoś nie umiem na nią trafić w bibliotece :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Dosyć wysoka ocena, szczerze nie spodziwałam się zbyt wiele po tej ksiące, ale mówisz, że
    jest świetna ? Hmm trzeba przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. o nie dla mnie, mimo wysokiej oceny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm moze jakby byla w bibliotece to bys sie skusila ;)

      Usuń
    2. A wiesz, że się zdecydowałam :D Wzięłam Syrenę i Głębię, jak na razie nie zaczęłam czytać bo stosik mam dość duży, ale już niedługo ;) Jednak piętro dla dzieci/młodzieży w mojej bibliotece jest dobrze zaopatrzone,

      Usuń
    3. Ale niestety już Mrocznej tonie nie ma ; / Moze trochę poczekam.

      Usuń
  17. Okładka jest jeszcze piękniejsza, niż w pierwszej części *.* Kiedy uda mi się sięgnąć po ,,Syreny'', z pewnością skorzystam też z reszty trylogii

    OdpowiedzUsuń
  18. Widziałam ją u siebie w bibliotece. Z przyjemnością wypożyczę i przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga. : )
Jeżeli zostawisz po sobie ślad na pewno Cię odwiedzę.

Czytelnicy:

Facebook

Było tu...

Przenieś się w czasie:

Kaśka podrywaczka - Marta Fox

Zaglądam:

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Wina Gwen Frost

Czwarta część serii Akademia Mitu.

Przed moimi oczyma mignęła twarz – najpotworniejsza, jaką kiedykolwiek ujrzałam. Mimo że ze wszystkich sił starałam się zapomnieć o tym, co się stało, widziałam go wszędzie. To był Loki – bóg złoczyńca, którego uwolniłam wbrew własnej woli. Powinnam była zgadnąć, że moja pierwsza prawdziwa randka z Loganem Quinnem zakończy się kompletną porażką. Gdybyśmy wpadli w zasadzkę żniwiarzy albo wdali się w jakąś przypadkową bójkę, byłabym mniej zaskoczona. Ale dać się aresztować podczas popijania kawy w modnej knajpie?Tego nie przewidziałam. Zostałam oskarżona o dobrowolne udzielenie pomocy żniwiarzom w uwolnieniu Lokiego z więzienia – a osobą, która prowadzi przeciw mnie rozprawę jest Linus Quinn, ojciec Logana. Najgorsze, że niemal wszyscy w akademii uważają mnie za winną tej zbrodni. Jeśli mam z tego wyjść cało i zdrowo, muszę się sama zatroszczyć o obronę…

Książka w mieście